Ett nervöst BVC-besök

 
 
God kväll!

Denna torsdag har fortlöpt i ett rasande tempo. Lämnade i vanlig ordning Astrid på förskolan 09.00 och gick sedan hem med Moa. Hemma blev det ett styrketräningspass med gummiband, hantlar och egen kroppsvikt. Efter det en tidig lunch för att lägga Moa för middagsvila vid 11.30. När hon somnat passade jag på att duscha, plocka här hemma och koka äppelmos(så himla gott blev det)! Det är så lyxigt att ha trädgården full med äpplen som vi kommer kunna plocka och njuta av sent in på hösten. Sedan förberedde jag skötväskan och förberedde lite mellanmål till tjejerna innan vi hämtade hem Astrid vid 14.00. 
 
Idag behövde allt flyta på lite extra bra då vi skulle på ett återbesök till BVC för Moas räkning. Som jag skrev i det här inlägget så har Moa haft flertalet förstorade lymfkörtlar, vilket barn kan få vid diverser infektioner utan att det är någon fara. Vi skulle i alla fall dit idag igen för att läkaren ville känna igenom hennes körtlar på nytt för att se så de inte växer på sig eller ändrar utseende. Gissa om jag var nervös innan?! Försöker att tänka positivt och med tanke på mitt jobb vet jag att sannolikheten är låg för att det ska vara något allvarligt som ligger bakom. Men ändå är det inte lätt att styra att tankarna far åt alla möjliga håll och kanter! Men tack och lov kändes körtlarna som sist och läkaren anser inte att vi ska behöva vara oroliga för att det ska vara något farligt. Otroligt skönt att kunna andas ut och släppa det nu♥ Vi passade även på att ta första TBE-sprutan när vi var där då jag anser att det är viktigt att skydda mina barn mot den hemska sjukdomen som det ej finns något botemedel mot. Extra viktigt då vi vistas ute i skärgården där det kryllar av fästingar samt gillar att gå i skogen på hösten.
 
Nu har jag landat i soffan, barnen sover(vi flyttade ihop dem i sitt gemensamma rum igår, önskas ett inlägg om hur det går?) och jag ska passa på att gå igenom lite mail och kommentarer innan det är dags att sova. I morgon väntas ett dagpass på jobbet igen sen en ledig helg med bland annat bröllop, wiiee!
 
Hoppas du har en underbar kväll kära läsare!!


Denna design är gjort av Alice - http://alicelindstrom.se
beställ din egna design genom att klicka här

Marie

Va skönt att det gick bra på BVC!
Jag önskar er en trevlig dag på bröllopet.

2018-08-18 05:04:02
Blogg: http://maarrre.blogg.se

Namn:
Ska jag komma ihåg dig?

Mejl: (visas inte)

Blogg:

Kommentar: