091030

God morgon bloggen!

Imorgon är det den sista oktober, helt otroligt. Vart tar tiden vägen? Jag tyckte nyss vi gick in i oktober medan vi nu faktiskt står på kanten till november. Hösten är definitivt här och vinter kommer emot oss med stormsteg. Kyla, snö, is, slask, skrapa bilrutor, ta på sig mängder av kläder och allt vad den svenska vinter handlar om. Nej jag är ingen vinterfantast som ni kanske förstår, men trots allt det negativa finns det en längtan och en liten eld som brinner inom mig. Med vintern kommer julen, och det är en av mina absoluta favorittider på året. Men jag är en riktigt traditionsslav när det kommer till julen så jag vill alltid ha en vitjul, vilket i princip aldrig händer numera.. Väldigt tråkigt men huvudsaken är ändå att man får en mysig tid med sin familj, de nära och kära som betyder mycket för en. Utan dem hade julen inte varit densamma!

Så medan vi är påväg mot kallare och gråare klimat(vilket ofta november brukar bidra med) gäller det att ta tillvara på de fina dagar som återstår. Är solen dock inte pigg på att kika fram bakom molnen kan man alltid mysa inomhus med nära och kära. Tända ljus, tända en brasa i öppna spisen, kolla på någon bra film, läsa en bra bok osv. Glöm heller inte bort hur vacker faktiskt både hösten och vinter kan vara när den är som bäst! Med dessa två bilder önskar jag er en bra start på denna härliga fredag :)
 

Denna design är gjort av Alice - http://alicelindstrom.se
beställ din egna design genom att klicka här


Namn:
Ska jag komma ihåg dig?

Mejl: (visas inte)

Blogg:

Kommentar: