Drömmar om ett hårsvall..

En sak som jag bryr mig väldigt mycket om är mitt hår, jag vill inte slita på det i onödan och skulle bli helt knäckt om jag på något sätt skulle förstöra det. Jag har alltid haft tunt hår och har jämt drömt om att få ha ett böljande, tjockt hårsvall. I samband med min student köpte jag mitt första löshår och blev mer eller mindre såld på det. Hade löshåret på både studentbalen och själva studentdagen. Efter studenten har jag kört på löshår i omgångar för att få tjockare hår. Senast jag hade löshår var för 1-1,5 år sedan och jag trivdes otroligt bra med det.

 

Här nedan kan ni se två bilder från när jag hade hårförlängning sist:

 

 
 

Nu går jag lite i valet och kvalet om jag ska göra en hårförlängning igen då jag börjar vara trött på mitt tunna hår som inte blir alltför roligt när man sätter upp det i hästsvans. I mitt jobb har jag håret uppsatt hela tiden och jag måste erkänna att just nu hamnar håret i 9 fall av 10 i en knut mitt på huvudet och jag börjar ledsna på det rätt rejält.

 

Vid de senaste två tillfällena när jag köpt löshår har det varit från det svenska företaget Rapunzel of Sweden. Tycker verkligen om deras hår då det håller bra kvalité och man får dessutom väldigt bra service från dem. Fick håret bara en eller två dagar efter beställning, de hjälpte till med val av färg och det blev helt perfekt. Jag har endast använt mig av clip-on-set när jag köpt löshår så att jag kan sätta i och ta ur det som jag själv vill, då kan man variera sig och sitt hår som man själv vill vilket är en klar fördel för mig! Men jag har hört att även deras andra löshår och insättningsmetoder är riktigt bra!

 

Två snygga bloggare som använder löshår från just Rapunzel är Keela och Annawii, jag älskar deras hår!!

 

 

 

Om jag ska köpa löshår igen framöver blir det nog ännu ett clip-on-set. Det sliter minst på mitt hår, jag kan välja själv om jag vill ha långt tjockt hår eller inte och jag kan variera mina frisyrer efter dagsform och vad jag känner för just den dagen!

 

Såhär ser ett clip-on-set ut när du får hem det:

 

 
Man sätter enkelt i det genom att tuppera lite av underhåret för att sedan kunna fästa clip-on spännena i håret. Sedan kan du styla håret precis som du själv vill tillsammans med resten av ditt hår! Tar bara ett par minuter och sedan är det klart, en metod som passar mig perfekt!

 

Har du använt löshår? Vilken metod i så fall och vad tyckte du om det? Tar gladeligen emot tips på metoder, företag och liknande som har bra hår och insättningsmetoder!


Denna design är gjort av Alice - http://alicelindstrom.se
beställ din egna design genom att klicka här

felicia

Sv: okej :p

2013-08-29 11:44:49
Blogg: http://feliciaholmgren.blogg.se/
Jessica Högberg

Har aldrig provat men är lite sugen... jag har oxå mycket tunt hår... vad kostar dom??

2013-08-29 13:02:53
Blogg: http://lchftrollet.blogg.se/
Nikaia

tack!

2013-08-29 13:40:15
Blogg: http://lanika.blogg.se
Merima

snyggt! :)

2013-08-29 16:39:48
Blogg: http://merimarujovic.devote.se

Namn:
Ska jag komma ihåg dig?

Mejl: (visas inte)

Blogg:

Kommentar: