Blogaward!

 

Jag har blivit antagen i en blogaward av http://rockabillygirl.se/ och http://lavitadilovisa.blogg.se/

Vilka är då reglerna?

# Tacka och uppmärksamma den som har nominerat dig
# Skriv 11 random fakta om dig själv
# Svara på de 11 frågor du fått i awarden
# Välj ut elva bloggar att nominera (du kan inte välja den som nominerat dig)
# Skriv 11 frågor åt de du nominerade


11 random fakta om mig

1. Jag är sjukt trött på hela min garderob just nu och skulle vilja byta ut det mesta
2. Jag har varit i tre olika världsdelar; Europa, Nordamerika och Centralamerika(Mexico)
3. Jag hatar att tvätta håret, tycker det är så tråkigt och det tar sån tid att fixa i ordning det efter
4. Dagar då jag bara är hemma och tar det lugnt har jag oftare baggyjeans på mig än mjukisbyxor av någon anledning
5. Är riktigt sugen på att renovera vårt badrum som vi avskyr
6. Har tänkt att jag ska köpa en fjärrkontroll till systemkameran i typ 6 månader och har fortfarande inte fått det gjort
7. Jag var en riktigt pojk-flicka när jag var liten, hatade klänningar, spelade massa fotboll och hängde mest med killar.
8. När jag var liten hade jag både kaniner och hamstrar
9. Jag älskar godis och har svårt att tacka nej till det när jag blir bjuden
10. Drömde om att bli veterinär och journalist när jag var liten
11. Föredrar för det mesta mysiga hemmakvällar framför fester och utgång

Frågor från lavitadilovisa.blogg.se:
 
1. Om du skulle äta en maträtt resten av livet vilken hade du valt?
Tacos, den kan man variera så mycket efter tycke och smak så det skulle inte vara lika lätt att tröttna på som många andra maträtter.
 
2. Är du sommar eller vinter-människa?
Absolut en sommarmänniska, älskar värmen och solen och mår alltid som bäst när jag får njuta av det! Dock skulle jag inte vilja leva helt utan vinter och snö heller då det är mysigt på sitt sätt.
 
3. Vilka bloggar läser du?
Jag läser ganska många bloggar men de jag följer dagligen är Kenzas, Sofi Fahrman och AnnaWii
 
4. När är du mest lycklig?
När jag får vara tillsammans med människor som betyder mycket för mig och när de får må bra!

5. Vad har du önskat dig i julklapp?
Jag hade önskat mig en hel del till hemmet men även lite saker till mig själv som tofflor.
 
6. Vad gillar du att göra på fritiden?
Jag tycker om att titta på serier, shoppa, träna, umgås med nära och kära.
 
7. Den bästa filmen du sett?
Svårt att välja en film men en stor favorit är utan tvekan The Notebook
 
8. Tror du på evig kärlek?
Jag tror på det och hoppas på att det jag känner just nu får hålla för evigt. Jag ser prov på evig kärlek i mitt jobb när jag träffar äldre personer som levt tillsammans i 40-50år och det är fantastiskt!
 
9. Vill du ha barn?
Ja någon gång i framtiden vill jag ha barn, får se när det blir aktuellt och känns rätt i tiden bara.
 
10. Var köper du helst dina kläder?
Jag köper ganska mycket online och då blir det ofta att jag skickar efter från Nelly.com. Jag tycker väldigt mycket om Zara och Topshop också och handlar en del på Gina Tricot, Bik Bok och H&M.
 
11. Den värsta maträtten du vet?
Det skulle väl vara något med lever typ, levergryta eller liknande det skulle jag aldrig äta.
 

Frågor från rockabillygirl.se:

1. Vilket är ditt drömresemål?

Det skulle nog vara att bila runt i USA eller att få resa till någon riktig paradisö i västindien eller liknande.


2. Vad är din favoriträtt?

Svår fråga då jag tycker om att variera min kost. Men tycker väldigt mycket om grillat kött med goda tillbehör


3. Hur kommer det sig att du började blogga?

Jag tyckte det verkade roligt. Har alltid älskat mode och trender så det var en självklarhet att jag skulle skriva om det och sedan är det ju roligt om man kan inspirera andra lite med något man själv brinner för.


4. Hur länge har du bloggar?

Jag har bloggat sedan maj 2009 så det är lite drygt 4,5år och jag tycker fortfarande det är väldigt roligt.


5. Om du bara kunde spara en kontakt i din telefon vem skulle det vara?

Min brors nummer då jag inte kan det utantill.


6. Vad är det första du gör när du går upp på morgonen?

Går på toaletten ;)


7. Det sista du gör innan du ska lägga dig?

Läser oftast en bra bok så det blir lättare att somna


8. Favorit efterrätten?

Det måste nog vara något med choklad i, älskar choklad!


9. Vad är det roligaste du vet att baka?

Kladdkaka är lite av min specialitet och den går att variera så mycket


10. Vad hade du tagit för godis om du bara fick äta samma sak resten av livet?

Choklad


11. Vart i världen hade du valt att bosätta dig för all framtid?

Trivs rätt bra i Sverige men kanske någonstans i Spanien eller i Thailand


Jag nominerar följande bloggar:

Lina   Carro   Sofia    Johanna   Matilda   Veronica  Amanda  Mira  Josefine  Kajsa  Emma

Mina 11 frågor kommer här:
1. Hur har din jul varit?
2. Hur ska du fira nyår?
3. Vilka tre bloggar är dina favoriter?
4. Har du någon resa inplanerad framöver, i så fall vart?
5. Är du ledig nu i mellandagarna eller jobbar du?
6. Vad brukar du göra när du inte jobbar eller går i skolan?
7. Har du fyndat något på årets rea?
8. Vad gör en blogg intressant att följa?
9. Någon favoritfilm från året som gått?
10. Vad har varit bäst respektive sämst med året 2013 för dig?
11. Vad har du för förväntningar på det nya året 2014?

Denna design är gjort av Alice - http://alicelindstrom.se
beställ din egna design genom att klicka här

Anna

Spännande! :)

2013-12-27 20:45:33
Blogg: http://www.stylinganna.se
Frida

Va roligt att läsa igenom dina svar, både till mig och Lovisa. :)

2013-12-29 15:17:14
Blogg: http://rockabillygirl.se

Namn:
Ska jag komma ihåg dig?

Mejl: (visas inte)

Blogg:

Kommentar: