Vår julhelg

Hej på er!
 
Hoppas ni har haft en mysig julhelg, det har vi haft. Det blev uppesittarkväll hos mamma den 23:e enligt tradition och då firade vi även lite jul med min bror och hans tjej då de skulle fira med hennes familj på julafton. Sedan var vi hemma hos mamma på julafton och firade en traditionell jul med julbord där man som vanligt äter så man nästan storknar, tittade på halva Kalle Anka då vi missade början pga att julbordet drog ut lite på tiden, sedan kom tomten och det blev dags för paketutdelning. Barnen fick galet mycket paket och Astrid orkade inte öppna alla så vi fick spara typ 5 paket till juldagen och öppna dem då istället. Herregud, vi hade ändå bara köpt fyra paket till Astrid och två till Moa vilket känns bra så här i efterhand! Men de fick jättemycket fina saker och Astrid verkar mycket nöjd över såväl sina nya kläder som leksaker vilket känns underbart. Trots att Moa är så liten så verkar det som att hon blev väldigt förtjust i flera av sina saker som hon fick också. Hon fick en ny snuttefilt av oss som verkar ha blivit en klar favorit vilket känns kul! Det är ju trots allt barnens högtid!
 
 
På juldagen var vi hemma hos sambons bror tillsammans med hans ena syster och deras familjer och åt rester från julbord och bara lät barnen leka och vi vuxna fick chans att umgås lite. Sedan på kvällen var vi bara hemma och tog det lugnt.
 
Annandagen började jag med att åka till Tuna Park till öppning vid 10.00 för att kolla in rean innan det blev alltför mycket folk. Fyndade faktiskt en hel del till mig själv och för en gångs skull inget till barnen. Fick med mig två tröjor, tre t-shirts/toppar, ett linne och en klänning hem. Så jag känner mig mycket nöjd. Klänningen tänkte jag ha på nyårsafton och pimpa upp med ett skärp i midjan och lite smycken. Sedan kommer den även komma väl tillpass i februari när vi är i Florida då den går att använda lite mer casual också om man bara har den som den är tillsammans med ett par sandaler. Perfekt!
 
Det blev lite bad i vårt spabad för stora tjejen och pappan i huset på annandagen, mys!
 
Nu i mellandagarna jobbar sambon då han har plog- och saltningsjour vid vinterväglag och då får han ej ha semester så idag när det bara är grått, mörkt och regnigt ute så passar jag och tjejerna på att hålla oss inne och bara mysa! På fredag blir det att fira jul med sambons alla syskon och deras familjer och på lördag ska vi ut till min pappa och fira lite jul då det inte hunnits med än. Sedan på söndag är det ju nyårsafton redan, tänk vad tiden går fort. Detta år är redan i sitt slutskede!
 
Vad gör ni nu i mellandagarna? Stora kramar från mig

Denna design är gjort av Alice - http://alicelindstrom.se
beställ din egna design genom att klicka här

sarah

fina bilder

Svar: tack <3
MADDISENJ.SE

2017-12-28 17:40:08
Blogg: http://www.klarahs.blogg.se

Namn:
Ska jag komma ihåg dig?

Mejl: (visas inte)

Blogg:

Kommentar: