Trängsel och gråt

 
Vår lilla gladfis :)
Hej!
 
Denna tisdag har verkligen gått i ett och det är först nu jag riktigt hunnit sätta mig ner och andas ut. Började med en tidig morgon där vi myste i soffan och tittade lite barnprogram innan frukost. Sen iväg till förskolan med Astrid då hon äntligen blivit av med sin ögoninflammation. Efter det var det bara hem och packa en väska till mig och Moa inför vårt första babysim(började förra veckan men då vabbade jag med Astrid) och ta lite mellanmål innan vi gick iväg till Hydrotrim där de har babysim. Efter babysimmet matade jag Moa, packade ner henne i vagnen och promenerade hem igen. Kom hem strax efter 13.30 och fick då slänga i mig lunch snabbt för sen skulle jag hämta Astrid från förskolan 14.00. Så kommande veckor får jag försöka ha med mig något att äta där direkt efter simmet så jag kan hämta Astrid direkt istället, känns onödigt att gå hem emellan när man dessutom går förbi förskolan på vägen hem! Så nu var det skönt att sitta ner en liten stund innan sambon slutar för då ska vi iväg och handla, laga mat och sedan ska jag hem till en kompis ikväll för lite klädvisning av Me & I som gör kläder till både barn och vuxna, helt i ekologisk och giftfri bomull.
 
Så hur gick babysimmet?
 
För vår del gick det bra tycker jag. Moa låg och skrattade och gjorde dregelbubblor innan och efter simmet. Verkade tycka det var mysigt i det varma vattnet och tittade runt väldigt mycket på omgivningen och de andra barnen. Plaskade inte något direkt men sprattlade lite med både benen och armarna mot slutet. Vi fick träna på att "lära" bebisarna att vända från mage till rygg i vattnet och ligga och flyta med stöd av våra händer, det ska vara en bra träning ifall de skulle ramla ner i vatten någon gång att det då ska sitta i bakhuvudet att de ska rulla över till rygg istället.
 
Efter simmet när alla ska duscha och byta om är det desto mindre mysigt tycker jag och det känns lite småstressigt alltihop. Tyvärr är omklädningsrummet väldigt trångt och många bebisar är så trötta så de bara skriker efteråt. Det tar tyvärr bort lite av upplevelsen som annars är väldigt mysig. En mysig stund för mig och Moa tillsammans!
 

Denna design är gjort av Alice - http://alicelindstrom.se
beställ din egna design genom att klicka här

Amanda

Så himla söt <3

2017-10-31 17:33:54
Blogg: http://mandasdiary.devote.se
EVELINA

Vad kul med babysim, vi hade vår sista simtur i går och det kändes vemodigt för vår Adde har gillat det så mycket, vilket i sin tur gjort att jag och min man också har gillat det. Men känner igen det där med att det inte är så kul i omklädningsrummen, tyckte att det var så skönt sedan när Adde började stå osv. för då gick allt genast så mycket lättare och snabbare och det gjorde det också lättare att ignorera "kaoset" runtomkring en. Bra i alla fall om det känns kul så där annars! :D

2017-10-31 20:37:30
Blogg: http://evelinawilson.blogg.se
Carro

så söt!!

2017-11-02 18:37:44
Blogg: http://carro93.se/
Marie

va mysigt med babysim. Jag tyckte också det var mysigt men håller med det du skriver att när man skulle duscha så kändes det lite stressigt.

2017-11-05 06:45:32
Blogg: http://maarrre.blogg.se

Namn:
Ska jag komma ihåg dig?

Mejl: (visas inte)

Blogg:

Kommentar: