Vatten, vatten....

Inlägg i samarbete med wexthuset.com

 

Nu när sommaren är här med besked och solen lyser med sina härliga värmande strålar varenda dag då går det åt en hel del vatten till såväl oss människor som växter. I år har jag verkligen satsat på mycket växtlighet på altanen med blommor i stora krukor, hängande amplar, rasslande bambu och blommande träd. Det ger en mysig och ombonad känsla som jag verkligen trivs med. Sedan har vi även pallkragar med lite smått och gott, diverse grönsaksplantor i kruka samt en rabatt med perenner som vi planterade förra året. Det är så härligt på våren när allt börjar växa igen och det även så småningom börjar blomma för fullt.

 

 

Nu när det är så varmt som det varit en längre tid så krävs dock en hel del vatten för att hålla alla växter vid liv. Varenda kväll vattnar vi samtliga blommor och då används såväl trädgårdsslang som vattenkanna. När det varit extremt varmt och torrt en lång period händer det även att vi kör vattenspridaren på gräsmattan en stund för att den inte ska bli alldeles gul och uttorkad, men det händer bara ibland. Detta vattnande är ju lätt när man håller sig på hemmaplan men i sommar när semestern är här så vet jag ju att vi kommer ge oss iväg på lite resor och då gäller det att hitta något som fungerar åtminstone ett par dagar. Antagligen blir det att fråga min bror om de kan vattna varje dag vi varmt väder då de endast bor ett stenkast från oss. Men det vore ändå skönt att kunna hitta ett system som sköter sig själv vid sådana tillfällen.

 

 

Hos wexthuset.com finns mängder med olika bevattningssystem. De erbjuder såväl olika kopplingar för vattenslangar som munstycken, vattenkannor, krukbevattning(för självvattning kortare perioder), solcellsdrivna bevattningssystem och mycket mer. De har verkligen ett brett sortiment som är värt att kolla in. Själv är jag lite sugen på någon form av krukbevattning, som ni kan se i bilden ovan, då det både verkar smidigt samtidigt som det blir en vacker dekoration tillsammans med blomman som ska vattnas. Annars tycker jag att det fungerar bra att vattna med trädgårdsslangen då vi nu skaffat oss en omkopplare så vi kan ha en slang på baksidan och en på framsidan vilket underlättar vattnandet mycket. Sedan tycker jag att det är viktigt att ha ett bra munstycke som kan korrigeras utifrån vad man vattnar!

 

Inlägg i samarbete med wexthuset.com


Denna design är gjort av Alice - http://alicelindstrom.se
beställ din egna design genom att klicka här

Hanna

Åh ja det hoppas jag med! Men de känns som en perfekt rese vagn som man kan ha tills hon inte vill åka vagn längre hehe 😍

2018-05-24 19:11:55
Blogg: http://Nouw.com/fitnessinspiration

Namn:
Ska jag komma ihåg dig?

Mejl: (visas inte)

Blogg:

Kommentar: